9. mája 2013

Špenátový prívarok so smotanou, ktorý milujú aj deti

Špenát sa nám často spája so zážitkami zo školských čias. Špenát v školskej jedálni bol dosť protivný. Bola to omáčka v odpudzujúcej tmavozelenej farbe, z ktorej na vás kukalo vajce na tvrdo, rozpolené na dve časti. K tomu boli capnuté uvarené zemiaky vodovej chuti... brrr. Neviem prečo, vždy som mala pocit, že v špenáte je piesok. Mama robila oveľa lepší špenát, ale aj tak to nebolo ono. A tak mi to nedalo a hľadala som lepšiu chuť. Vyskúšajte. 


Prívarok z čerstvého špenátu
(recept je súčasťou pripravovanej e-knihy "Recepty nielen pre mojich drahých")


Postup:
1ks (450g) mrazeného špenátu alebo čerstvé špenátové listy
4 guličky nového korenia
2 strúčiky cesnaku vcelku
1 malý bobkový list
trstinový cukor
maslo 1 cibuľa (mladá, šalotka alebo menšia cibuľa)
1 sladká smotana
(mlieko - podľa chuti)
soľ
štipka muškátového orieška
biele korenie
1ČL majoránky
kukuričný škrob - cca 1PL
Do panvice hoďte maslo, nové korenie, cesnak vcelku, bobkový list a cibuľu pokrájanú na veľmi jemno, pretože nechcete v špenáte chrúmať cibuľu. (Ja cesnak nepretláčam. Som za to, aby v jedle neprerážala žiadna chuť. Mám rada pocit, keď cítiť zmes rôznych chutí a vy neviete na prvý šup uhádnuť, čo všetko tam je. Viete len, že vám to chutí.)
Všetko jemne opražte a potom vhoďte špenát. Čerstvý treba samozrejme posekať na jemno.  ( vezmite trocha umytého špenátu, urobte si z neho pevný batôžtek, prekrojte pozdĺž, pevne držte a sekajte priečne.) Špenát posoľte a premiešavajte. Pokiaľ ste použili mrazený špenát, vhoďte kocky, posoľte, prilejte mlieko aj časť smotany a miešajte, kým nezačne bublať. Časť smotany vymiešajte s kukuričným škrobom. 
Na záver prilejte smotanu zmiešanú s kukuričným škrobom, čím omáčku zahustíte. Poriadne vymiešajte a nechajte prevrieť a prípadne ešte podľa potreby zrieďte smotanou alebo mliekom. Úplne na  záver dochucujeme: biele korenie, 2-3  “struhy” muškátového orieška (pozor, dodržať!), majoránku, cukor a ak treba, soľ.  Chuť špenátu má byť sladkavá, preto tam má byť cukor. Mal by kontrastovať so slanou chuťou zemiakov, takto sa budú krásne dopĺňať. Hustotu si regulujte podľa vlastnejchuti. 
Zemiaky uvariť, potom len jemne popučiť vidličkou a premiešavať s maslom, rímskym kmínom a mliekom alebo smotanou. Ochutnávať, pokým vám nezačnú chutiť tak, že skoro zabudnete na špenát. 
Špenátový prívarok



7 komentárov:

  1. skusala som tento receptik na spenat a bol veelmi chutny - uz budem robit iba tento...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A ja sa veelmi tesim - a zelam, aby sa zakazdym vydaril...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento recept som vyskúšala a fakt chutil výborne... odporúčam

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mnaaaaaaam!!! Mega top recept. Uz rok robim len tento ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Supeeeer!!! Tak nech to ide od ruky a dobrú chuť! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Konecne som nasla recept na chutny duseny spenat.vdaka:)

    OdpovedaťOdstrániť